PDA

Visualizza versione completa : software per fotocamera digitale

rohn
05-02-2003, 16.18.47
Ciao a tutti, mi hanno prestato una fotocamera digitale e la sto installando sul mio pc per scaricare le foto, solo che non ho i driver. sapete se si possono scaricare gratuitamente e dove? se pu interessare la camera una sony dsc-s85.grazie e ciao

exion
05-02-2003, 17.11.28
se hai Windows Xp, puoi provare a seguire questa procedura che ti evita di dover installare dei driver specifici per la DCS S85:

Description:
Unable To Transfer Images From The Cyber-shot(R) Camera To The Computer Using The USB Connection.

Solution:
This solution applies to the DSC P30 P50 S75 and S85 cameras only.

The DSC P30, P50, S75, and S85 cameras feature a USB setting called PTP. The Picture Transfer Protocol (PTP) is designed to eliminate the need to install camera specific drivers when connecting the camera to a computer running a PTP enabled Operating System. No additional software drivers will be necessary to allow the camera to connect to the computer when running an operating system with this feature.

The operating systems that should support PTP are:

Microsoft(R) Windows(R) XP
Macintosh(R) OS X

NOTE: USB Connect should be set to NORMAL in the camera setup menu for operation with all other operating system environments that support USB.

Please follow the steps below to check or change the USB mode setting.

1. Set the Mode Dial to SET UP.

2. Power on the Cyber-shot(R) camera.

3. On the Control Button, use the UP ARROW and DOWN ARROW to select SETUP2, and then press the RIGHT ARROW.

4. On the Control Button, use the UP ARROW and DOWN ARROW to select USB CONNECT, and then press the RIGHT ARROW.

5. On the Control Button, use the UP ARROW and DOWN ARROW to select the desired USB connection mode (PTP or NORMAL), and then press the LEFT ARROW.

Se non hai WinXP non saprei proprio come aiutarti, i driver Sony sono in genere maledettamente difficili da trovare.

in teoria i driver delle cyber shots si trovano qui:
http://www.ita.sel.sony.com/support/dvimag/cybershot/softupdates/

Pero' la s85 non nella lista, non so se provando con quei driver possa funzionare lo stesso